dijous, 31 de maig del 2012

Manifest de l'associació de directors de les Pitiüses

L'Associació de directors d'ensenyament secundari i règim especial de les Pitiüses volem manifestar:

 

1. El nostre absolut rebuig a les mesures preses per la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats i fer pública la impossibilitat de gestionar adequadament els centres si es porten endavant les noves ràtios d'alumnes per aula (30 a secundària i 36 a Batxillerat que es podran augmentar fins un 20% pujant en aquest cas a 36 i 42) i l'anunciada disminució de professorat amb la dificultat de funcionament general que això suposarà (atenció individualitzada a l'alumnat, tutories, coordinacions, reunions d'equip educatiu, biblioteca, guàrdies...)

 

2. La bona gestió és fruit d'una bona planificació. Des dels centres docents no creiem ni podem partir de la improvisació. La incertesa actual, amb informacions imprecises i fins i tot a vegades contradictòries que ens arriben només a través de la premsa, impossibiliten aquesta planificació. A dia d'avui i de cara al curs 2012-13 no sabem ni tan sols la càrrega horària que tindran els cursos de l'ESO; no sabem amb quina quota de professorat haurem de treballar (únicament està clar que disminuirà dràsticament); no hem rebut les instruccions necessàries per començar a planificar l'organització del nou curs; no sabem quan disposarem del pressupost dels centres;...

 

3. Des de l'Associació de directors d'ensenyament secundari i règim especial de les Pitiüses estam convençuts que les coses poden fer-se d'una altra manera. Davant d'una situació de crisi es tracta de prioritzar el que és necessari i consideram que l'educació ha d'estar entre les prioritats de qualsevol Govern. Creiem fermament que una educació pública gratuïta i de qualitat, igual per a tots i totes, és una bona manera de lluitar contra la crisi tot i aconseguint gent preparada que pugui fer front als reptes del futur.

 

Per tot això, demanam una vegada més a la Conselleria d'Educació i Cultura que reconsideri les decisions adoptades, que no augmentin les ràtios d'alumnes per aula, que s'assigni als centres el personal  i els recursos materials imprescindibles, i un pressupost que faci possible la seua gestió sense haver de repercutir costos en les famílies, i sense haver de prescindir de programes i serveis que afavoreixen el ja de per si difícil procés educatiu del nostre alumnat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada